vrijdag, januari 04, 2008

Ezechiël in 2008!

Tijdje geleden alweer.. Ben afgelopen tijd door God op een plek gezet waarin vooral droogte en honger regeerden en waar Hij heel specifieke dingen gezegd heeft. Ik heb nog geen idee hoe je deze boodschap door kunt geven aan de gemeentes en de rest van de wereld, maar er broeit iets groots en God wil veel zeggen...

Ezechiël. Wat gaat er door je heen als je deze naam hoort? Om heel eerlijk te zijn ging het bij mij eerst niet verder dan de dorre doodsbeenderen waar Hij leven over uit moest spreken en dat die beenderen weer levende mensen werden. Geweldig verhaal natuurlijk, vooral als je zo visueel bent ingesteld als ik...

God zegt al een paar maanden tegen me dat de tijd van tegenwoordig als de tijd van Ezechiël is. Dus ben ik maar eens op onderzoek gegaan wat er nou precies in dat boek staat. En man, wat een boodschap! Maar wat ontzettend confronterend. God heeft mijn ogen geopend. Ezechiël was een man die de waarheid moest spreken tegen Gods volk, niet tegen de wereld. Een volk dat weerspannig lekker verder ging met wat zij dachten dat God van hen wilden, zonder dat ze ooit naar hun God toe gingen en afgoden vereerden. Net als tegenwoordig. In 2008 zal God de waarheid weer laten horen in de kerk en sommigen zullen zich bekeren en zal er opwekking komen, maar anderen zullen hoogmoedig en trots doorgaan met waar ze mee bezig zijn.

Het is nu niet de bedoeling om een politiek correct praatje te houden, maar om mijn gedachten te delen. Loop je tegen dingen aan die hier staan, ga dan alsjeblieft terug naar je Papa met een open hart en vraag Hem wat Hij vindt. Om eerlijk te zijn maakt het mij weinig uit wat je van mij vindt, het gaat er mij om wat God (van me) vindt en ik heb het idee dat Hij dit wil zeggen:

Kerk, bekeer je! Word echt! Bekeer je van je hoogmoedige, trotse en eigenwijze manieren. Je kent Me niet, ook al proclameer je van wel. Heb je dan niet in de gaten dat je Mij niet dient? Zie je dan niet wie Ik echt ben? Waarom ben je zo blind? Ik heb je alles gegeven wat Ik je kon geven. Ik heb alles gedaan wat Ik kan doen. Waarom ga je toch verder met je eigen kerkje spelen? Waarom ga je dan toch verder met afgoderij? Wist je dat op de zondag de grootste afgoderijdiensten plaatsvinden? En nee, niet van de wereld, maar van jullie zogenaamde christenen. Ik schaam mij ervoor dat je Mijn naam gebruikt voor deze vreselijke acties. 'Christen zijn' betekent 'zoals Christus zijn', maar daar is zo weinig van te zien!! Ik schaam Mij ervoor dat jullie je zo noemen en Mijn naam ontheiligen! Ik ben een heilige God, apart gezet, en toch proberen jullie Mij in te passen binnen jullie wereldse denken. Dat lukt niet, dat is afgoderij. Ik ben niet zo! Ik ben groter dan je denkt, Ik ben niet te vatten voor jullie kleine mensjes. Probeer dat dan ook niet. Ik heb zoveel beloften gegeven, zoveel nieuw leven en die aborteren jullie. Hoeveel jonge mensen die vol waren van Mij heb je niet de deur gewezen en lauw gemaakt? Hoeveel mensen heb je wel niet een verkeerd beeld gegeven van wie Ik ben? Je kent me niet. Je wilt niet Mijn kind zijn, al zeg je van wel. Mijn kinderen houden van Me, luisteren naar Me en leven zoals ik het bedoelt heb voor ze. Ik ben hun eerste liefde! Maar jij houdt je vast aan je eigen veiligheid. Aan je zelf bij elkaar gespaarde huis of auto. Aan de humanistische gedachten waar de wereld zo vol van is. Ach ja, zolang niemand maar over jouw grens heen gaat en je respecteert en vooral met rust laat... Blijf lekker zitten in je confortzone, blijf vooral lekker toekijken en veroer je niet. Leer Mij niet kennen. Waarom zou je? Je bent toch gelukkig? Maar weet je, JE BENT OP WEG NAAR DE HEL! Je kan wel zeggen dat je gered bent, maar denk je dat Ik me daar iets van aan trek? Denk je nu echt dat je je eigen gang kan gaan en dan ook nog eens kunt verwachten dat je naar de hemel gaat? NEE, NEE, NEE! De weg is 'eng' weet je nog, dat betekent nauw en maar weinigen zullen daarover kunnen wandelen! Eén keer je leven aan Jezus geven is niet genoeg: leven naar Mijn inzettingen, luisteren naar Mijn stem, de rust zoeken bij Mij en je continue laten veranderen door Mij zal je redden. Alleen door een relatie met Mij aan te gaan zullen we elkaar leren kennen, niet door Mijn Woord te bestuderen met je blinde ogen en op slot zittende denken. IK LEEF EN BEN HEILIG! Ik wil je laten zien hoe Ik kan voorzien in dingen, Ik wil Mijn Koninkrijk op aarde waarheid zien worden, maar hoe moet dat als 'Mijn' kerk niet eens weet wie Ik ben?
Ik weet dat je niet gaat luisteren en gewoon op deze manier door zal gaan. Ik weet dat je weerspannig bent, Ik weet dat je onzeker bent en bang om los te laten van je eigen maniertjes. Maar Ik zeg je: als jij werkelijk een opwekking wilt in de maatschappij waar je in leeft en je wilt Mijn wonderen zien, BEKEER JE DAN EN GEEF MIJ DE RUIMTE! Ik hou van je, Ik wil Mijn kerk zien worden zoals ze bedoeld is. Ik wil zien dat meer mensen Mijn kinderen zullen worden. Beginnend bij de kerk. Maar wees niet hoogmoedig en ga weer op je knieën, vraag naar dat eerste vuur, dat je hartsverlangen Mijn hartsverlangen zal zijn. Dat Ik mijn hart met jou kan delen, dat Ik je kan laten zien wie Ik ben en hoeveel Ik van je houd. Bekeer je kerk, bekeer je!
2008 Zal vol staan met wonderen, maar daarvoor is wel eerst een grote opruiming voor nodig in de harten van mensen. Ik wil je die passie geven, Ik wil je dat vuur geven, maar wees echt en puur, anders zul je het niet kunnen ontvangen en zal je hart opdrogen en zal Ik je verantwoordelijk houden voor de schade die dat oplevert.

Ga terug naar je Papa en bekeer je iedere dag opnieuw!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage